Partraszállás Barcelonában

Partraszállás Barcelonában

Hogyan költözzünk a kontinens túlsó végébe? D-40 és kb D-15 között

2015. június 20. - Tiggr

Bocs, hogy ide-oda ugrálok az időben, de nem akarom elfelejteni az aktuális dolgokat, ezért ezeket beszúrom a visszaemlékezések közé, mint az előzőleg láthattátok! Térjünk most kicsit vissza a tervezési fázisba!

Miután a lakást kiválasztottam és megkaptam az infót, hogy sikerült is kibérelnie a cégnek, kezdtek valóban beindulni a dolgok! Ekkor kezdett bennem tudatosodni, hogy nagy fába vágtuk a fejszénket és TÉNYLEG menni fogunk... Már korábban is voltak elképzeléseink, hogyan is költözünk le, de most már ki kellett alakítani a végleges verziót! Az alapötlet az volt, hogy egy teljesen felszerelt lakást kapunk, mi csak a bőröndjeinket visszük repülőn a ruháinkkal és esetleg valahogy lejuttatunk egy nagyobb dobozt a személyes cuccainkkal (pl Fanni játékok, gyerekülés, ilyesmi). Nekem a teljesen felszerelt lakás már akkor utópiának tűnt, én inkább úgy gondoltam, hogy minden ami kellhet, megvesszük Barcelonában. Szóba került az is, hogy egy költöztető céggel mindenünket levitetjük, ami kellhet (ez az ár láttán rögtön ugrott). Az autó is kérdéses volt. Mivel én korábban láttam, hogy minden autó sérült a környéken, nem nagyon szerettem volna levinni a saját kocsit, hanem egy kisebb autót akartunk bérelni.

Közben a szerződésem is végleges lett, aláírtam (na innen éreztem, hogy nincs visszaút). Az ebben foglaltak kicsit változtattak a dolgon. Ehhez jött hozzá, hogy kiderült: egy nagyjából 80x60x40 cm-es doboz leküldése 250 € körül mozog (majd persze legalább ugyanennyiért vissza is kell hozatni a végén)...

Így hosszas vajúdás után végül úgy döntöttünk, hogy mégiscsak levisszük a saját autónkat, mert azt fel tudjuk pakolni oda-vissza, így már ezzel is, valamint a bérautón is spórolni tudunk. Ráadásul ez egy jó, ismert autó a számunkra (nagyobb, mint amit béreltünk volna) és mégiscsak egy darabka otthon! :) Hát hogy ez jó döntés volt-e, majd kiderül, de elvileg még akkor is jól járunk, ha autóbérlés helyett újrafényeztetjük az egészet, mikor hazaértünk! :)

Azért az, hogy az 1.800 km-t levezessem, elég izgalmasnak hangzott (az fel sem merült, hogy Mangóékkal együtt menjünk - egyrészt a minimum 2 napos utat Fannival megtenni felelőtlen lett volna, másrészt akkor rajtuk kívül sokminden nem fért volna már be). Végül Aput kértem meg, hogy menjünk együtt! Mégsem egyedül vágok neki a nagy útnak és tudjuk egymást váltani a vezetésben, így nem is annyira fárasztó! Ő nagyon örült a dolognak! :)

Tehát a végső terv úgy nézett ki, hogy Mangóval összecsomagoljuk, amit le akarunk vinni (az autó határait figyelembe véve), majd Apuval levisszük a kocsit cuccostól, Apu pihenget Barcelonában, én meg felszerelem a lakást, hogy amikor együtt érkezünk, már minden meglegyen Fanninak is. Ha ez megvan, hazarepülünk és pár nap múltán én Mangóékkal visszrepülök és elkezdjük itteni életünket! Már csak ki kellett vitelezni!

A bejegyzés trackback címe:

https://cabrera.blog.hu/api/trackback/id/tr257560270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ficere 2015.06.21. 12:03:04

Tényleg örültem...szeretem a kalandokat!

Mangoka 2015.06.21. 16:34:27

Ezt a részt szeretném még kiegészíteni azzal, hogy miután a fontos, fent is részletezett kérdésekben döntésre jutottunk, milyen hosszadalmas szervezés, tervezés előzte meg az indulásunkat. Mert szerintem ez sem elhanyagolható... hiszen fél évre áthelyezni az életünket egy másik orszgába, csak kettőnket tekintve sem kis feladat, nem beszélve arról, ha egy 1 éves nagylány is velünk tart a nagy kaland során. :) Igyekeztünk mindenre felkészülni, minden eshetőségre előre gondolni. Listákat gyártottunk, hogy ne feledkezzünk meg semmiről sem, hogy mire ideérünk, minden készen várjon minket, ne akkor kelljen futkozni a dolgok után. Nem volt kis feladat összeszedni mindazokat a a dolgokat, amiket az utazás előtt el kell intézni. Csak hogy 1-2 dolgot említsek (a teljesség igénye nélkül): biztosításokat megkötni; az autót átvizsgáltatni, műszakiztatni; kötelező oltásokat megkérdezni, elintézni a beadást (Fanni majd itt fogja megkapni a 15 hós MMR oltást, mi meg még otthon beoltattuk magunkat Hepatitis A ellen); gyógyszereket minden lehetséges problémra beszerezni, mindenből feltankolni; útlevelet, EU egészségbiztosítási kártyát csináltatni; bőröndöket venni, stb. Emelett azt is rendszereznünk kellett, hogy mire is lesz majd itt szükségünk a mindennapi életvitelvitelhez, amit otthon is használtunk. Mivel korlátozott volt a hely az autóban és a repülőn is, meg kellett tervezni azt is, hogy mit viszünk le autóval, mit tudunk berakni a bőröndjeinkbe, és mi az amit itt kell majd beszereznünk. Miután összeállt a lista, megkezdődött a pakolás, válogatás, ami nem kis meló volt. Fanni is sokszor segített válogatni... :) Így néha lassabban haladtam.... :) Szóval nem kis meló volt az uticsomag összeállítása, és csak reménykedhetünk, hogy nagyrészt mindenre gondoltunk. :)

ficere 2015.06.21. 18:48:55

Most már úgy tűnik, hogy mindenre volt gondotok...mert beindult az ottani élet és egészen jól!
süti beállítások módosítása