Partraszállás Barcelonában

Montserrat

2015. augusztus 28. - Tiggr

Végre csinálunk egy hosszú hétvégét! :) 5 napig itthon lehetek, ezt az időszakot a pihenés mellett felfedezésre is akarjuk használni! Tegnap délelőtt mindjárt egy jó kis kirándulással indítottunk!

Elmentünk Montserratra, ami egy 1236 m magas hegy úgy 60 km-re Cabrerától északnyugatra. Fantasztikus kilátásáról, XI. századi bencés kolostoráról és bazilikájáról (1559 és 1592 között építették) híres. A bazilikában őrzik a Fekete Szűzet (La Moreneta), vagy Fekete Madonnát amit a legenda szerint Szt. Lukács készített és Szt. Péter vitte Montserratba 50 körül (de tudományosan nézve inkább a XII. században készülhetett). Ez a hely számít Katalónia legszentebb helyének. A kolostort 1811-ben lerombolták (amikor a franciák megtámadták Katalóniát a függetlenségi háborúban), majd 1844-ben újjáéledt, ma is bencés szerzetesek lakják. A kolostort remetebarlangok és kápolnák veszik körül, amikhez különböző siklókkal és felvonókkal lehet eljutni. Vannak sétautak is, a komplexum nem a hegy legtetején van, oda még sikló visz, majd egy jó másfél órás sétaút. Tiszta időben állítólag Mallorcáig is ellátni (idő hiányában nem mentünk fel).

Fél 7-kor felkeltük, hogy amíg Fanni még szundizik mi összekészüljünk és reggelizzünk. Aztán kislányunkat is felkeltettük, megetettük és 8 körül útra keltünk. Autóval a hegy lábáig mentünk, ahol fedett, ingyenes parkolóban hagytuk Szivit és fogaskerekűvel mentünk fel a kolostorig. A fogaskerekű (alsó) állomásáról nézve reggel a hegy még felhőtakaróban szégyenlősködött:

Kicsit féltünk, hogy milyen lesz a majdnem ezer méteres magasságban az idő, de szuper, napsütéses és elég meleg is volt! Miután felértünk (a vonat negyed óra alatt 600 méteres szintkülönbséget kűzd le) és beszereztünk egy helyi térképet, elindultunk megnézni a bazilikát! Fura volt, mert a "fő" térről (Placa de Santa Maria) bejutottunk egy belső udvarba, aminek a közepén volt a bejárat, ahol senki sem volt, ennek ellenére be lehetett menni. Jobb oldalon viszont kígyózott egy hosszú sor. Hát mi bementünk középen és megnéztük a templom belsejét! Ekkor derült ki, miért kígyózott a sor a jobb oldalon. A Fekete Szűz az oltár fölött (és mögött) helyezkedik el és a sor ehhez vezetett. Ezt az élményt mi kihagytuk, ráadásul bent fényképezni sem volt szabad, így a belső képek nem tőlem származnak...

Ezután a belső udvarról nyíló barlangszerű helyre is bementünk; itt lehetett gyertyákat gyújtani (ezt meg is tettük szeretteinkért), illetve találtam itt három Angyalt is!

Ezek után a bazilika előtti téren pihentünk meg (a már említett Placa de Santa Maria), illetve Fanni tizit is kapott! Az alábbi képek talán visszaadnak valamit a hangulatból! Nagyon szép hely, néhány képpel nagy szerencsém volt, hogy alig látni rajta embereket, mert azért 11, dél körül, mire visszaindultunk (az ajándékboltok átböngészése és a helyi vendéglők sikertelen meglátogatása után - miért is ne, egykor nyitnak) kezdett zsúfolttá válni a hely.

Csináltam egy panorámaképet is, kíváncsi vagyok az hogy jelenik meg itt:

Lefelé már szép tiszta időnk volt, íme pár kép! Fanni délutáni szunyókálóidejére haza is értünk és mi is kipihenhettük magunkat!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ficere 2015.08.29. 12:28:10

Szerintem már ezért is érdemes volt Cabrera-ba mennetek, olyan gyönyörű lehetett ott fenn...amikor ott jártam, nézegettem is a hegyet messziről, hogy vajon mi lehet ott a csúcson.