Partraszállás Barcelonában

Sitges

2015. augusztus 30. - Tiggr

Tegnap folytattuk a hosszú hétvége kihasználását! Megint korán keltünk és a reggel már autóban talált minket! Délnyugatnak fordultunk és a part mentén Barcelonától délre tartottunk, Sitges városa felé. Miért indultunk oda? Mert azt hallottuk ott másmilyen a part! Lassan mélyül (Mangónak és Fanninak jó) és sokkal finomabb szemcsés a homok! Cabrerában durva szemű, olyasmi mint a durvább kristálycukor, ideális bőrradírnak is! :) Sitgesben valóban inkább porcukor jellegű, ami kellemesebbé teszi a benne sétálást, de azért nem biztos, hogy felcserélném a "mi" kristálycukrunkra. Mivel olyan finom, a legkisebb szellő is felkapja és hordja, ráadásul sokkal nehezebb megszabadulni tőle, a bőrről lemosni is alig lehet! De nem panaszként mondom ezt, jó kis napunk volt!

Sitges (kb. 26 ezres kisváros) tehát a sok strandról, a szép történelmi belvárosról ismert. Na meg állítólag a melegek kedvelt üdülőközpontja (komolyan ezt írta róla az útikönyvünk :)).

Mikor odaértünk, először is sétáltunk egyet a parton és a belvárosban! Itt most ömlengés következik szóban és képekben! Amikor arról írtam, hogy elsőre Vilassar nem volt olyan szimpatikus, az azért volt, mert hiányzott az a hangulat, amit korábban az összes adriai kisvárosban tapasztaltam, de Vilassarban nem... Na, ez hamisítatlanul megvan Sitgesben, ezért nagyjából az első 10 percben belopta magát a szívünkbe! Régi, szűk, kanyargós utcák műemlék házakkal, sikátorokkal, amik a tengerre néznek, kőfalak, templomok, sziklák, tengermorajlás! :) Lássuk a képeket!

Közben szelfiztünk is egyet, és megörökítettem az "árnyékcsaládot" is. Nem maradhatott el a "Mangó a kapuban" téma sem (ez visszatérő motívumunk :))

A 17. századi templomot is körbejártuk, illetve be is mentünk. Ami számomra egyedivé tette az az, hogy a templom ablakain behallatszik a tenger mormogása. El tudom képzelni, ahogy itt merengek...

A séta után strandoltunk is egy jót! A másféle homok mellett másféle (szebb, nagyobb) kagylóhéjakat is találtunk, itt a zsákmány is!

Aztán az az ötletünk támadt, hogy megnézzük a part mentén sorjázó kisvendéglőket, mert néhány harsányan hirdette, hogy "full day kitchen", hátha végre tudunk együtt peallázni! Hát nem, nem tudtunk! :( Mindenhol csak "reggelit" tálaltak délben... A főételekig legalább egyig várni kellett volna, így megint nem vendéglőben ebédeltünk...

Viszont van még pár "csíkkép" a végére, annak, aki szereti! :)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.