Partraszállás Barcelonában

Barcelona felfedezése - V

Óváros: Port Olímpic, Barceloneta

2015. szeptember 07. - Tiggr

Szombaton újra lehetőségünk nyílt Barcelonába utazni! Két területet néztünk ki magunknak, amik egymással határosak. Az első a Port Olimpic. Ezen a tengerparti részen korábban ipari negyed állt, azonban az olimpia idején átalakították - itt kapott helyet az olimpiai falu, illetve egy 4 km hosszú strand, mellette sétánnyal. Amikor Barcelona tengerpartját mutogatják, általában ez a helyszín, a távolban sokszor a Wave jellegzetes vitorla alakú épületével (szálloda és étterem - tiszta időben Cabrerából is látszik). A parton áll még két 44 emeletes tornyház is, az egyik irodaépület, a másik egy előkelő szálloda.

Aztán a tengerparti sétányról lekanyarodva rögtön Barcelonetában találtuk magunkat (a második célpont)! Ez a negyed egy földnyelven fekszik. Szűk, egymásra merőleges utcácskák sűrű hálózata adja a déli nagyvárosi hangulatot! Ezt a kerületet 1753-ban tervezte Juan Martín de Cermeno azok számára, akik a hatalmas erőd, a La Ciutadella építése során elvesztették otthonukat.

A kerület közepén található Placa de la Barcelonatán áll a Sant Miquel del Port templom, ami annyira puritán, hogy akár evangélikus is lehetne! :) A téren pedig találtunk egy ugyanolyan ivókutat, mint ami a Las Ramblason is áll - aminél Danci majdnem barcelonai lett! :)

De nem csak ivókutat találtunk ám ezen a helyen, hanem egy kis éttermet is (na jó, többet is, de csak egybe ültünk be), ahol már úgy gondoltuk, hogy elég sok merőleges utcát láttunk, és sokkal jobban átérezzük a kerület hangulatát, ha leülünk egy kis tapasra és némi Sangria de Cavara! :) Ettünk autentikus pan tomacat (nem tudom említettem-e már, ha nem, majd még fogom), marinált olajbogyót - érdekes volt, ugyanis kolbászíze volt és olyan színű lében is volt eltéve... Na meg fincsi sajtokat - egy érdekes szósszal, ami szerintem füstölt paprikából vagy esetleg paradicsomból volt, de karamelles jellegű, nagyon édes volt. Ezt ki kell derítenem, hogy mi lehetett, mert Mangónak nagyon bejött! :) Aztán hazafelé újra áthaladtunk Port Olimpic-on és még láttunk pár érdekes irodaházat, egy szép parkot és egy (szerintem) víztornyot!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ficere 2015.09.10. 12:35:41

A végén nem lesz elég a fél év, Barcelona felfedezésére!!! Igyekezzetek, mert hamar letelik...!