Partraszállás Barcelonában

Partraszállás Barcelonában

Tésztapaella (fideua) házilag

2015. október 02. - Tiggr

Aki az összetevők alapján fideua-t sejtett, annak igaza van! :)

Szerdán csúf idő volt, mint mondtam ezt használtuk ki takarításra és főzőcskézésre! Nekem régi tervem volt, hogy itt, kihasználva a lehetőségeket, friss alapanyagokból készítsek tengeri ételeket, beleértve az alapanyagok beszerzését, a herkentyűk megtisztítását is! Ha már egyszer tengerparton vagyunk! :) Valamint ezt a tudást szerintem azért érdemes haza is vinni, máshol is jól jöhet!

Így délelőtt felkerekedtem a Mercadonába, hogy fekete kagylót és nyers garnélát vegyek (más egyebek mellett)! A nyers garnéla nem is olyan kézenfekvő ám! Otthon legalábbis én most hirtelen csak rózsaszín rákokra emlékszem még fagyasztott állapotban is, ez pedig a garnéla esetén azt jelenti, hogy konyhakész, meg van főzve, a nyers rák szürke! A kalandok már a halpultnál kezdődtek, mert két néni állt ott és láttam, hogy többen toporognak a környéken, illetve beszélgetnek velük. Kiderült, hogy számot kell húzni, hogy kiszolgáljanak. Ekkor jött a következő kaland: meg kellett velük értetnem, hogy miből mennyit kérek. Szerencsére ez némi Activity után sikerült!

Ez a recept, amit reprodukálni igyekeztem, szerintem érdemes megnézni a videót, ha valaki fogékony a főzőműsorokra:

http://izeselet.hu/receptek/fideua-spanyol-teszta-rakkal-es-kagyloval/

Itthon aztán nekieshettem a kagylóknak: a héjukon volt valami telepes lény, meg valami algaféle, ezeket le kellett súrolni (hiszen héjastól főztem őket), valamint ha a hidegvízbe áztatás után zárva voltak, ki kellett őket dobálni. Utána jöttek a rákok, ez még durvább volt: le kellett kapni a fejüket, aztán a páncéljukat, végül a farokhúsból kivágni a bélcsatornát. Gondolom ezzel együtt is ehető lett volna, hiszen sokszor egyben sütik a rákot, de így azért biztos jobb volt! Na, ezzel el lehetett tökölni egy ideig... Gondoltam is rá, hogy ilyet inkább vendéglőben, de a végeredmény szerintünk megérte a melót!

Íme az első fideuám (hát, lett fél 3, mire elkészült, már értem, hogy a spanyolok miért esznek olyan későn)!

img_2614.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://cabrera.blog.hu/api/trackback/id/tr17882218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása