Partraszállás Barcelonában

Partraszállás Barcelonában

Kedvenc italaink

2015. szeptember 15. - Tiggr

Megint eltűntem! Sajnos most 1-2 hétvége munkával telik! Pedig az elmúlt hétvége hosszú volt, pénteken (szeptember 11) volt a Katalán Nemzeti Nap, ami ünnepnap! Az ünneplés mikéntjéről írtam egy rövidet Facebookon is! :) Na, aznap még lett volna időnk bemenni a városba, de a kollégám nem ajánlotta az ilyenkor megszokott tüntetések miatt. Másnap láttam egy képet... 1,2 millió ember tüntetett Katalónia függetlenségéért. Talán a Las Ramblas lehetett a képen, de egy gombostűt sem lehetett volna leejteni! Jó, hogy nem mentünk be!

Szombaton munka volt, vasárnap pedig fáradtak és lustálkodósak voltunk! Fannival azért ellenőrizük, hogy a helyén van-e a tenger... Jelentem igen!

Szóval nem sok mindenről tudtam volna beszámolni, de adós vagyok pár tematikus poszttal, ez az első! Van pár ital, amit itt nagyon kedvelünk, ebből nyújtanék át egy "csokrot! De nem ám borokról, az itt túl banális lenne! Persze azt is iszunk néha! :)

Kezdjük egy üdítővel, ez szinte mindig van itthon! Mi más is lenne, mint mangó nektár! :) Nagyon fincsi, de elég tömény és édes - kis vízzel, jéggel higítva viszont szuper üdítő!

img_2142.JPG

A következő nagy sláger a Sangria de Cava! Ezt többször említettem is! Nagyon jó kedvet tud csinálni! Eddig azt hittem, hogy csak a helyi pezsgő, narancslé, gyümölcsök és rengeteg jég van benne - ezért nem is értettem, miért olyan ütős (a melegre fogtuk) és néhol miért mérik aranyárban... Ma kicsit utánanéztem a recepteknek és a felsoroltak mellett kell bele legalább egy, de akár több is még a következőkből: Cointreau, gin, vodka... Így már kicsit érthetőbb! :) Egyébként ahány hely, annyi féle létezik belőle!

img_1471.JPG

A következő ital nem is spanyol specialitás, hanem olasz... Mint közben kiderült, otthon is kapható! Ez egy habzó bor, a Lambrusco. Félédes, létezik fehérben, rozéban és vörösben is. Juciékkal elég szép mennyiséget elpusztítottunk! :) Még dalt is írtak róla!

 

Aztán a töményebb dolgok felé haladva van egy páros, a Pazo do Bispo, egyik tagja 17% körüli krémlikőr (Bailey's jellegű) Mangónak és egy 30%-os gyógynövényes varázsital (Jäger jellegű), zöldessárga színben nekem:

img_2143.JPG

img_2162.JPG

Mindenkinek egészségére! :)

Ja és jövő hét közepétől szabi lesz, talán több posztra lesz idő és alkalom! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://cabrera.blog.hu/api/trackback/id/tr1007791436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ficere 2015.09.16. 11:49:11

Ha újra jövök, néhányat megkóstolnék...a Sangria de Cava igazán jól oldotta a költözési stresszünket anno! Már várom az újabb utazást...
süti beállítások módosítása