Partraszállás Barcelonában

Partraszállás Barcelonában

Barcelona felfedezése - VI

Montjuic: Placa d'Espanya, Font Mágica, Poble Espanyol

2015. szeptember 29. - Tiggr

Mint említettem, Nikivel négyesben olyan helyeken is jártunk, ahol előtte még nem! Az egyik nap Montjuic városrész felfedezését kezdtük meg!

Mikor a Placa d'Espanya-n felbukkantunk a metróból, felkiáltottam, hogy hiszen ehhez nagyon hasonlót láttam Madridban! Kiderült, hogy tévedtem! Mangó este mutatta a Facebook oldalamon a 2013-ban készült Barcelonás képeimet és ott látható ugyanez a tér este, a kivilágított szökőkutakkal! Tehát én már elfelejtettem, de jártam itt korábban! :)

Itt található a velencei Szent Márk téren álló harangtorony mintájára épített két, 47 m magas tégla torony. A kiállítási pavilonokkal szegélyezett sugárút Carles Buigas kivilágított mágikus szökőkútjához (Font Mágica) vezet. (Ez este persze még szebb, lásd képeimet az említett 2013-as Barcelona albumban a Facebookon). Itt egy kedves horvát turistacsoport egyik tagja megkért, hogy fényképezzem le őket (egy másik felajánlotta a segítségét, mikor Mangó Fannit egy lépcsőfokon tolta le). Cserébe én is megkértem, hogy fotózzon le minket, így szereplünk a képen mind a négyen! :)

A szökőkút felett a dombon a Palau Nacional látható, mi azonban idő hiányában nem arra vettük az irányt, más volt a terv!

Mi jobbra indultunk, kicsit fel a dombra, hogy elérjük a Poble Espanyol-t (spanyol falu)!  Ez az 1929-ben épült skanzen Spanyolország különböző területeinek építészeti stílusait, mesterségeit hivatott bemutatni (több évszázadból). 116 épület áll itt, melyek közül sokban kézművesek készítik ma is a hagyományos termékeket: kézzel fújt üveget (itt annyira elálmélkodtam, hogy nem is fényképeztem, csak videóztam), kerámiákat, stb... A falut a '80-as évek végén felújították, gyönyörű! Még kolostor és templom is épült itt!

Itt az egész napot el tudtuk volna tölteni, de Fanni miatt haza kellett indulnunk! Nikinek így sajnos egyedül kellett folytatnia Montjuic felfedezését! Mi is szeretnénk ezt megejteni további rövid kirándulások keretében!

Na meg itt egy panoráma is a spanyol falu főteréről:

img_2461.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://cabrera.blog.hu/api/trackback/id/tr627864228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása